Communicatie campagne 2024
Hoe breng je de circulaire economie op een aantrekkelijke manier onder de aandacht? In 2024 ontwikkelde MUCE samen met enkele creatieve professionals een onconventionele videocampagne rond dit thema.
Hoe mensen warm maken voor de circulaire economie?
September 2024 stond in teken van het circulair paviljoen dat we zouden doen rondreizen naar enkele grootsteden. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen op de hoogte werden gebracht, creëerde we een campagne. En met succes want het paviljoen trok in 21 dagen zo'n 14.000 fysieke bezoekers. Via dit artikel delen we onze ervaringen in het opzetten van een succesvolle campagne.
Cijfers
- Met behulp van paid media genereerden we 6.1 miljoen impressies
- 238.000 accounts waarvan 98% niet-volgers
- 30.000 views voor de campagnevideo die zelfs 37 keer is opgeslagen
- 62% van de meest bereikte doelgroep zijn 25-34 jarigen
- 163% meer profielactiviteit
- 234% tikken op externe linken (events, artikels,..)
- Met behulp van paid media genereerden we 6.1 miljoen impressies

1/9